Forum Forum poświęcone F1 Strona Główna    
  Profil  
FAQ Szukaj Użytkownicy Rejestracja Prywatne Wiadomości Zaloguj  

McLaren MP4-23

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświęcone F1 Strona Główna :: Bolidy F1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Micro
Moderator



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieraków

PostWysłany: Sob 15:02, 26 Lip 2008    Temat postu: McLaren MP4-23

Zapraszamy do zapoznania się z analizą techniczną samochodu McLaren MP4-23 przeprowadzoną przez Craiga Scarborougha z magazynu Autosport.

Poprzedni sezon był dla McLarena lepszy, niż wskazywałby na to oficjalne wyniki. MP4-22 był w stosunku do poprzednika był dużym krokiem wprzód. Największym wyzwaniem dla zespołu jest dalszy postęp i pokonanie Ferrari. Tak jak w przypadku Ferrari, zrozumienie słabości poprzedniego modelu i uwzględnienie nowych przepisów na sezon 2008 było najważniejszą rzeczą.

Zmiany zaszły głównie na zewnątrz: w detalach pakietu aerodynamicznego i konstrukcji. Szef działu inżynierii Paddy Lowe zmiany te tłumaczył uzyskaniem lepszego rozkładu ciężaru, co spowodowało wydłużenie, oraz wycięcie w okolicy tylnej osi. Ta zmiana konstrukcyjna była dosyć łatwa do przewidzenia, ponieważ zeszłoroczne opony Bridgestone wymagały przesunięcia ciężaru bardziej do przodu.

Bardziej widoczne zmiany zaszły w okolicach górnej części karoserii. Obudowa silnika wyraźnie "wyszczuplała" i zaczyna się dużo dalej, niż od pałąka ochronnego, przez co jest on dość głęboko podcięty i wymaga dodatkowych wsporników.

Tylna, bardziej pionowa części osłony jest bardzo cienka i zakończona w tylnej części bardzo wyraźnymi płetwami (dodanymi, aby spełniony zostały wymogi regulaminowe), jeszcze wyraźniejszymi niż w Ferrari F2008. Osłona silnika wraz z obudową skrzyni biegów są węższe w celu poprawy strumienia powietrza, które przepływa nad dyfuzorem. Interpretacja przepisów dotyczących stref wokół kokpitu jest całkiem podobna do tej, jakiej dokonało Ferrari, aczkolwiek prostsza.

Przednia część bolidu także uległa poważnym zmianom. McLaren odszedł od charakterystycznego niskiego nosa na rzecz bardziej konwencjonalnej linii. To spowodowało zaprojektowanie całkowicie nowych deflektorów. Obecne, prostsze, nie są już przedłużeniem kila, jak te używane od 2002 roku, ale po prostu są przymocowane do rozpórki odstającej od karoserii poniżej mocowań przedniego zawieszenia.

Z tyłu skrzydełka pomiędzy osłonami chłodnic a tylnymi oponami (flip-ups) są bardziej wkomponowane w całość. Przednia część osłon chłodnic także wydaje się bardziej zintegrowana z całością – boczne płaty formują się przechodząc zgrabnie z linii dolnej ścianki wlotów powietrza i rozdzielając się na dwa oddzielne skrzydła. Wydech i wyloty systemu chłodzenia są podobne do tych z MP4-22, jednakże wydech jest przesunięty ku środkowi bolidu i jest węższy.

W dziedzinie mechaniki na pewno warto zauważyć zastosowanie nowej konstrukcyjnie skrzyni biegów, choć jest to tylko nowa wersja użytego już wcześniej pomysłu. Zmodyfikowano elementy w celu podniesienia wytrzymałości skrzyni do czterech Grand Prix. Obudowa skrzyni jest wydłużoną wersją stosowanej wcześniej zbudowanej z włókna węglowego. Tylne zawieszenie zostało trochę zmodyfikowane, jednakże zachowano dotychczasowy układ górnych wahaczy.

Jako że ECU będzie produkowane przez McLaren Electronics Systems (MES), wiele ludzi sugeruje, że zespół ten będzie miał nieznaczną przewagę na początku sezonu. Jednakże w rzeczywistości jest to oddzielna firma, a zeszłoroczne ECU i obecne różnią się znacznie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Micro dnia Sob 15:05, 26 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświęcone F1 Strona Główna :: Bolidy F1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Charcoal2 Theme © Zarron Media

Regulamin