Forum Forum poświęcone F1 Strona Główna    
  Profil  
FAQ Szukaj Użytkownicy Rejestracja Prywatne Wiadomości Zaloguj  

Renault R27

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświęcone F1 Strona Główna :: Bolidy F1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil91
Administrator



Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 21:28, 02 Lut 2007    Temat postu: Renault R27



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
manuel112
Pomocnik- Newsman



Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


PostWysłany: Pią 20:13, 09 Lut 2007    Temat postu:

Podwozie: konstrukcja skorupowa z kompozytu włókna węglowego i aluminium o strukturze plastra miodu, silnik stanowi część całej konstrukcji nośnej
Przednie zawieszenie: górne i dolne wahacze z włókna węglowego, sterujące wewnętrznym wahaczem z tytanu poprzez system popychaczy; drążki skrętne i amortyzatory zamontowane wewnątrz przedniej części konstrukcji skorupowej
Tylne zawieszenie: górne i dolne wahacze z włókna węglowego, sterujące zamontowanymi pionowo drążkami skrętnymi i amortyzatorami zamontowanymi poziomo na górnej części obudowy skrzyni biegów
Przekładnia: 7-biegowa półautomatyczna tytanowa skrzynia biegów z wstecznym; system natychmiastowej zmiany biegów dla maksymalnych osiągów
Zbiornik na paliwo: wzmocniony kewlarem gumowy zbiornik ATL
System chłodzenia: oddzielne wodne i olejowe chłodnice umieszczone po obu stronach bolidu, chłodzone przepływem powietrza
Elektronika: zintegrowana elektronika podwozia/silnika Step 11 i oprogramowanie opracowane przez Renault F1 Team we współpracy z firmą Magneti Marelli
Hamulce: tarcze i podkładki z włókna węglowego Hitco, szczęki AP Racing
Kokpit: wyjmowalne siedzenie z włókna węglowego dostosowane do budowy ciała kierowcy, pasy bezpieczeństwa z 6-punktową uprzężą, kierownica posiada wbudowane łopatki do zmiany biegów i sterowania sprzęgłem
Paliwo: Elf
Olej: Elf
Świece: Champion
Akumulatory: Renault F1 Team
Opony: Bridgestone Potenza
Waga: 605 kg, wliczając kierowcę, kamerę i balast

Wymiary
Przedni ślad: 1450 mm
Tylny ślad: 1400 mm
Rozstaw osi: 3100 mm
Długość: 4800 mm
Wysokość: 950 mm
Szerokość: 1800 mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
manuel112
Pomocnik- Newsman



Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


PostWysłany: Sob 21:11, 10 Lut 2007    Temat postu:

Analiza techniczna

Pierwszą sprawą, która rzuca się w oczy, jest przednie zawieszenie, w którym pozostawiono rozwiązanie typu V keel. To oznacza, że – jeżeli zespół Red Bull zastosuje rozwiązanie kila zerowego (zero keel) – zespół Renault może pozostać jedynym w sezonie 2007, który stosuje rozwiązanie inne niż kil zerowy.

Najprawdopodobniej jednak takie rozwiązanie nie ma aż tak bardzo ujemnego wpływu na aerodynamikę, a może dać zespołowi więcej możliwości regulacji geometrii zawieszenia, co może być ważniejsze uwzględniając naukę nowych opon firmy Bridgestone.

Zakrzywiony płat nad przednim skrzydłem wydaje się być większy, niż ten stosowany w zeszłym sezonie, natomiast kształt deflektorów i monocoque wydają się być przeniesione z zeszłorocznego modelu. Najbardziej zmienione wydają się być osłony chłodnic, których wlot ma teraz przekrój trójkątny.

Najbardziej rzucają się w oczy nowe boczne owiewki zintegrowane z lusterkami wstecznymi. Wyraźny widok w lusterkach będzie jednak sprawą dyskusyjną, ponieważ owiewki mają tendencję do wpadania w wibracje przy większych prędkościach. W dalszej części bolidu osłony chłodnic ciasno opasają konstrukcję, przez co wydech wystaje całkiem sporo ponad nadwozie, w przeciwieństwie do modelu R26.

Na koniec warto dodać, że na obręczach tylnych kół pojawiły się podobne jak w Ferrari osłony, które poprawiają chłodzenie hamulców, eliminując tworzące się w tym miejscu turbulencje powietrza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświęcone F1 Strona Główna :: Bolidy F1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Charcoal2 Theme © Zarron Media

Regulamin