Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil91
Administrator
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 21:28, 02 Lut 2007 Temat postu: Renault R27 |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
manuel112
Pomocnik- Newsman
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:13, 09 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Podwozie: konstrukcja skorupowa z kompozytu włókna węglowego i aluminium o strukturze plastra miodu, silnik stanowi część całej konstrukcji nośnej
Przednie zawieszenie: górne i dolne wahacze z włókna węglowego, sterujące wewnętrznym wahaczem z tytanu poprzez system popychaczy; drążki skrętne i amortyzatory zamontowane wewnątrz przedniej części konstrukcji skorupowej
Tylne zawieszenie: górne i dolne wahacze z włókna węglowego, sterujące zamontowanymi pionowo drążkami skrętnymi i amortyzatorami zamontowanymi poziomo na górnej części obudowy skrzyni biegów
Przekładnia: 7-biegowa półautomatyczna tytanowa skrzynia biegów z wstecznym; system natychmiastowej zmiany biegów dla maksymalnych osiągów
Zbiornik na paliwo: wzmocniony kewlarem gumowy zbiornik ATL
System chłodzenia: oddzielne wodne i olejowe chłodnice umieszczone po obu stronach bolidu, chłodzone przepływem powietrza
Elektronika: zintegrowana elektronika podwozia/silnika Step 11 i oprogramowanie opracowane przez Renault F1 Team we współpracy z firmą Magneti Marelli
Hamulce: tarcze i podkładki z włókna węglowego Hitco, szczęki AP Racing
Kokpit: wyjmowalne siedzenie z włókna węglowego dostosowane do budowy ciała kierowcy, pasy bezpieczeństwa z 6-punktową uprzężą, kierownica posiada wbudowane łopatki do zmiany biegów i sterowania sprzęgłem
Paliwo: Elf
Olej: Elf
Świece: Champion
Akumulatory: Renault F1 Team
Opony: Bridgestone Potenza
Waga: 605 kg, wliczając kierowcę, kamerę i balast
Wymiary
Przedni ślad: 1450 mm
Tylny ślad: 1400 mm
Rozstaw osi: 3100 mm
Długość: 4800 mm
Wysokość: 950 mm
Szerokość: 1800 mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
manuel112
Pomocnik- Newsman
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:11, 10 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Analiza techniczna
Pierwszą sprawą, która rzuca się w oczy, jest przednie zawieszenie, w którym pozostawiono rozwiązanie typu V keel. To oznacza, że – jeżeli zespół Red Bull zastosuje rozwiązanie kila zerowego (zero keel) – zespół Renault może pozostać jedynym w sezonie 2007, który stosuje rozwiązanie inne niż kil zerowy.
Najprawdopodobniej jednak takie rozwiązanie nie ma aż tak bardzo ujemnego wpływu na aerodynamikę, a może dać zespołowi więcej możliwości regulacji geometrii zawieszenia, co może być ważniejsze uwzględniając naukę nowych opon firmy Bridgestone.
Zakrzywiony płat nad przednim skrzydłem wydaje się być większy, niż ten stosowany w zeszłym sezonie, natomiast kształt deflektorów i monocoque wydają się być przeniesione z zeszłorocznego modelu. Najbardziej zmienione wydają się być osłony chłodnic, których wlot ma teraz przekrój trójkątny.
Najbardziej rzucają się w oczy nowe boczne owiewki zintegrowane z lusterkami wstecznymi. Wyraźny widok w lusterkach będzie jednak sprawą dyskusyjną, ponieważ owiewki mają tendencję do wpadania w wibracje przy większych prędkościach. W dalszej części bolidu osłony chłodnic ciasno opasają konstrukcję, przez co wydech wystaje całkiem sporo ponad nadwozie, w przeciwieństwie do modelu R26.
Na koniec warto dodać, że na obręczach tylnych kół pojawiły się podobne jak w Ferrari osłony, które poprawiają chłodzenie hamulców, eliminując tworzące się w tym miejscu turbulencje powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|