Kamil91
Administrator
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 10:00, 25 Lut 2007 Temat postu: Bahrain International Circuit |
|
|
Lokalizacja: Sakhir, Bahrajn
Rok budowy: 2004
Długość toru: 5,412 km
Najdłuższa prosta: 1090 m
Adres: Bahrain International Circuit Office, House 160, Road 66, Block 360, Adari Road, Kingdom of Bahrain
Adres www: [link widoczny dla zalogowanych]
ilość rozegranych GP:
3
rekord toru(wyścig):
2004 | 1`30.252 | M. Schumacher, Ferrari F2004
rekord toru(kwalifikacje):
2004 | 1`30.139 | M. Schumacher, Ferrari F2004
najwięcej zwycięstw na tym torze:
2 F. Alonso 2 Renault
najwięcej pole position na tym torze:
2 M. Schumacher 2 Ferrari
Post został pochwalony 0 razy
|
|
manuel112
Pomocnik- Newsman
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:34, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Okrążenie toru z Juanem Pablo Montoyą
Zaczynamy na długiej prostej start/meta, które ma niewiele ponad kilometr długości i na której osiągamy największą prędkość na całym torze. Rozpędzamy się do 320 km/h na siódmym biegu, zanim zaczniemy hamować przed wolnym i zarazem ciasnym pierwszym zakrętem (w prawo), redukując do pierwszego biegu i 80 km/h.
Krótkie wciśnięcie na pedał gazu przed wejściem w drugi zakręt (w lewo), który pokonywany jest z prędkością 120 km/h na drugim biegu, cały czas trzymając wciśnięty gaz. Łagodny zakręt numer trzy (w prawo) pokonujemy przyspieszając do 190 km/h na trzecim biegu.
Po znalezieniu się na drugiej i zarazem najkrótszej prostej rozpędzamy się do szóstego biegu, by zrzucić do dwójki tuż przed ciasnym czwartym zakrętem (w prawo), który pokonujemy z prędkością 105 km/h. Sekwencja następujących po sobie zakrętów pięć, sześć i siedem (lewo-prawo-lewo) jest bardzo szybka – rozpędzamy się do 200 km/h przy szóstym zakręcie, a przeciążenie wynosi aż 3,2G (największe na całym torze).
Na wyjściu z siódmego zakrętu nabieramy prędkości na krótkiej prostej prowadzącej do nawrotu w prawo (ósmy zakręt), który pokonujemy na dwójce przy 90 km/h. Kolejny krótki odcinek prostej prowadzi nas do dwóch zakrętów w prawo – dziewięć i dziesięć. W pierwszy wchodzimy dosyć szybko, a drugi pokonujemy już z 80 km/h na drugim biegu.
Teraz znajdujemy się na trzeciej prostej, która biegnie wzdłuż prostej startowej. Jest to kolejna szansa na nabranie prędkości i rozpędzamy się do blisko 300 km/h, zanim zaczniemy hamować przed zakrętem 11 z podwójnym "wierzchołkiem" (miejsce w którym zbliża się do najbardziej wewnętrznego punktu zakrętu – patrz artykuł o pokonywaniu zakrętów).
Ważne jest utrzymanie tutaj jak największej prędkości, gdyż zakręt ten prowadzi na kolejną szybką i zarazem krętą sekcję toru. Otwierający prawy zakręt 12 pokonujemy na czwórce z prędkością około 215 km/h, a po nim następuje ostrzejszy zakręt także w prawo, który pokonuje się na trójce przy 170 km/h.
Zakręt ten prowadzi nas na ostatnią prostą, na której rozpędzamy się do 320 km/h na najwyższym biegu, zanim zaczniemy ostro hamować przed ostatnimi dwoma zakrętami w prawo – 14 i 15. Pierwszy z nich pokonujemy na dwójce przy 95 km/h, a drugi łagodny, prowadzący z powrotem na prostą start/meta, już na całym gazie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|