Kamil91
Administrator
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 10:03, 25 Lut 2007 Temat postu: Circuit de Spa-Francorchamps |
|
|
Lokalizacja: Spa, Belgia
Rok budowy: 1921
Długość toru: 6,976 km
Telefon: 070/232310
Adres: DDGP, 18 blvd Frere Orban, 4000 Liege, Belgium
Adres www: [link widoczny dla zalogowanych]
ilość rozegranych GP:
39
rekord toru(wyścig):
2004 | 1`45.108 | K. Raikkonen, McLaren-Mercedes MP4/19B
rekord toru(kwalifikacje):
2002 | 1`43.726 | M. Schumacher, Ferrari F2002
najwięcej zwycięstw na tym torze:
6 M. Schumacher 10 McLaren
najwięcej pole position na tym torze:
4 J.M. Fangio, A. Senna 9 McLaren
Post został pochwalony 0 razy
|
|
manuel112
Pomocnik- Newsman
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:34, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Okrążenie toru z Juanem Pablo Montoyą
Po krótkiej prostej startowej dojeżdżamy do La Source na piątym biegu, przy prędkości 295 km/h, po czym hamujemy i redukujemy na dwójkę, przejeżdżając ten słynny nawrót z prędkością około 50 km/h. Przyspieszamy do prawie 300 km/h na szóstce, dojeżdżając do Eau Rouge, najsłynniejszego zakrętu w Formule 1. Tylko najlepsi kierowcy nie podnoszą tu nogi z pedału gazu.
Przez Radillon i szybką sekcję Kemmel dojeżdżamy do Les Combes, prawego zakrętu, przed którym następuje kolejne ostre hamowanie: z 330 km/h na szóstce do 130 km/h na trójce. Przy 170 km/h przejeżdżamy przez Malmedy. Na krótkiej prostej rozpędzamy się do ponad 270 km/h na czwórce i dojeżdżamy do nawrotu Bruxelles, który pokonujemy na dwójce przy około 110 km/h.
Dojeżdżając do szybkiego lewego zakrętu Pouhon dochodzimy do 300 km/h na szóstce, krótkie hamowanie i znów gaz wciśnięty w podłogę. Przed prawym zakrętem Fagnes znów mamy na liczniku 305 km/h. Kilka łagodnych zakrętów i dojeżdżamy do Stavelot – prawego zakrętu pokonywanego na czwórce przy 240 km/h.
Kolejny sławny, szybki zakręt w Ardenach to Blanchimont. Szeroki lewy łuk przejeżdżamy na szóstce, przy 305 km/h, potem, przed szykaną Bus Stop, rozpędzamy się do 320 km/h i kolejne ostre hamowanie – do 90km/h – i redukcja na dwójkę, po czym z powrotem wyjeżdżamy na prostą startową.
Post został pochwalony 0 razy
|
|