Kamil91
Administrator
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 10:01, 25 Lut 2007 Temat postu: Circuit de Catalunya |
|
|
Lokalizacja: Montmelo, Hiszpania
Rok budowy: 1991
Długość toru: 4,627 km
Najdłuższa prosta: 1047 m
Adres: Circuit de Catalunya, Mas La Moreneta, 08160 Montmelo (Barcelona), Apartat de Correus 27, Spain
Adres www: [link widoczny dla zalogowanych]
ilość rozegranych GP:
16
rekord toru(wyścig):
2005 | 1`15.641 | G. Fisichella, Renault R25
rekord toru(kwalifikacje):
2006 | 1`14.648 | F. Alonso, Renault R26
najwięcej zwycięstw na tym torze:
6 M. Schumacher 5 Williams, Ferrari
najwięcej pole position na tym torze:
7 M. Schumacher 5 Ferrari
Post został pochwalony 0 razy
|
|
manuel112
Pomocnik- Newsman
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:33, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Okrążenie toru z Ralfem Schumacherem
Barcelona to tor wymagający technicznie, z szybkimi zakrętami i dużą przyczepnością. To oznacza, że musimy wytrzymywać bardzo silne przeciążenia boczne, dochodzące do 4G. Pierwszy bardzo ważny moment przychodzi już po starcie: przed prawym zakrętem Elf musimy zwolnić z ponad 300 km/h do 120 km/h. Prawdziwy "opór". Za kolejnym, lewym zakrętem, mamy bardzo szybki prawy łuk o nazwie Curvone Renault. Przejeżdżamy go na piątym biegu, z prędkością około 255 km/h.
Na krótkiej prostej przyspieszamy do 290 km/h, przed redukcją do dwójki na wejściu w zakręt Repsol (prędkość około 120 km/h). Nawrót Seat jest najwolniejszym miejscem na torze – przejeżdżamy go z prędkością 85 km/h. Na wyjściu przyspieszamy, nawrót przechodzi w lekki łuk. Przed kolejnym hamowaniem, do lewego zakrętu Würth, rozpędzamy się do ponad 250 km/h.
Krótka prosta pod górę prowadzi do zakrętu Campsa. Bardzo ważne jest przejechanie go z możliwie największą prędkością, na czwartym biegu. Najeżdżamy na "tarkę" i na wyjściu z zakrętu osiągamy około 200 km/h. Po prostej Nissan, na której rozpędzamy się do 295 km/h, hamujemy do bardzo wolnego i nierównego nawrotu La Caixa, za którym jest kolejny nawrót – Banc de Sabadell. Oba zakręty przejeżdżamy na drugim biegu.
Dalej mamy dwa ostatnie zakręty, najszybsze i zarazem najlepsze zakręty całego toru: Europcar, pokonywany z prędkością 225 km/h, i New Holland – przejeżdżany na czwórce, na wejściu mamy na liczniku 265 km/h, a na prostą startową wychodzimy z prędkością 225 km/h. Oczywiście staramy się, by była to prędkość jak najwyższa – by na prostej rozpędzić się do jak największej szybkości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|