Forum Forum poświęcone F1 Strona Główna    
  Profil  
FAQ Szukaj Użytkownicy Rejestracja Prywatne Wiadomości Zaloguj  

Istanbul Park

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświęcone F1 Strona Główna :: Tory F1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
manuel112
Pomocnik- Newsman



Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


PostWysłany: Nie 14:40, 25 Lut 2007    Temat postu: Istanbul Park

Lokalizacja: Stambuł, Turcja
[link widoczny dla zalogowanych]

Długość toru: 5,338 km Liczba okrążeń: 58 Pełny dystans: 309,396 km
Najdłuższa prosta: 720 m Szerokość toru: 14-21 m

Start wyścigu według czasu lokalnego: 15:00 Start wyścigu według naszego czasu: 14:00
Adres: Karaaliler Place, 1935 Parcel, 9-10-11 Plots, Tepeoren Road, Akfirat County, Tuzla, Istanbul, Turkey
Telefon: (+90) 212 522 4155 Fax: (+90) 212 522 4239


Okrążenie toru z Kimim Raikkonenem

Okrążenie rozpoczynamy na długiej prostej start/meta, po czym hamujemy ostro przed pierwszym, 90-stopniowym zakrętem w lewo. Tor opada następnie stopniowo w dół na krótkiej prostej przed łagodnym zakrętem nr 2 w prawo, po którym rozpędzamy się do 310 km/h przed dodarciem do sekwencji wolnych zakrętów lewo-prawo-lewo. Zakręty od trzeciego do piątego pokonujemy z prędkością około 100 km/h na drugim biegu, jako że środkowy zakręt w prawo jest bardzo ciasny, wolny i gwałtownie opada przy swoim wierzchołku (punkt, w którym dojeżdża się najbardziej do wewnętrznej strony zakrętu, ang. apex).

Na krótkiej prostej rozpędzamy się do 250 km/h na piątym biegu, docierając do szerokiego nawrotu w prawo (zakręt nr 7). Za nim znajduje się kolejna krótka prosta prowadząca do cieszącego się dużą popularnością wśród kierowców najtrudniejszego wirażu na tym torze, którym jest posiadający aż trzy wierzchołki zakręt nr 8. Jest niezwykle szybki, gdyż na wyjściu z niego osiągamy prędkość ponad 300 km/h i dosyć długo jedziemy przy dużym przeciążeniu.

Na kolejnej prostej rozpędzamy się do 320 km/h na szóstym biegu, docierając do wolnej szykany lewo-prawo (zakręty 9 i 10), którą pokonujemy z prędkością 95 km/h na drugim biegu. Prowadzi nas ona na dwie długie proste połączone w środku szerokim wirażem w prawo (11), który z łatwością pokonujemy na pełnym gazie z prędkością 314 km/h.

Uzyskujemy tutaj najwyższą prędkość na torze i jest to najlepsze miejsce do wyprzedzania na całym torze. Pod koniec tej długiej prostej trzeba bardzo ostro hamować, aby zwolnić do 93 km/h na drugim biegu przed sekwencją ciasnych zakrętów lewo-prawo-lewo (12, 13 i 14) na końcu toru, która prowadzi nas z powrotem na prostą start/meta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświęcone F1 Strona Główna :: Tory F1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Charcoal2 Theme © Zarron Media

Regulamin